Min Første Artikel

Skrevet af: Diva L’trins Diva_2

Jeg har i de sidste par dage set til hvordan denne begivenhedsrige oplevelse ikke bliver dækket korrekt.Derfor har jeg besluttet at bruge de næste dage på en fyldest gørende dækning af Ladby ’s tour til Paris.

Det første jeg støder på er faktisk urent trav på et af Papuga holdende, i det der er beviser på at en af følgebilerne har fadøls anlæg med i bilen. Det er her at jeg som jeres nye reporter bliver nysgerrig og ikke mener at denne event bliver dækket kritisk nok. Og derfor slår jeg til med det samme!Fadølsanlæg

Mistanken falder straks på holdejer og sportsdirektør Niels Gosvig, da jeg ved han i det civile erhverv er Brygmester på Ladby Bryghus. Jeg beslutter at tage til Ladby og aflægge ham en visit for at konfrontere ham med billedet. Jeg finder ham på bryggeriet blandt gæringstankene, og som alle andre sportsdirektør der bliver konfronteret med spørgsmål omkring ufine metoder er han da heller ikke særlig meddelsom, han afviser at kende noget til det, kaster straks opmærksomheden på et andet hold da han mumler noget om at ”som regel er 2+2=4”, da jeg spørger hvad han mener med det, fortæller han at i lørdags, da han var over for at aflevere rytterne, så  han hans gamle ven Knud Vilstrup sætte sig ind i en af følgebilerne, og mere får jeg ikke ud af ham omkring dette emne. Da jeg spørger til øllet er han straks mere meddelsom, og fortæller han lige har kontrolleret øllet til Ladby Cykelklubs årlige cykelfest, Weissbier ’en er efter en uge allerede oppe på 3,1 % i alkohol, og ”Kurts Bryg” som er en mørk Ale ligger på 3,5 %, så øllet til cykelfesten tegner godt, siger en stolt brygmester.

Han fortæller også stolt at Ladby rytterne gør en god figur på VCS holdet, Team Nielsen (Lars Nielsen, Torben Nielsen, Red.) kører efter en Peter Sagan strategi ved at placere sig helt i front fra start, og den gamle Pariser veteran Finn Rasmussen har valgt en omvendt Peter Sagan, ved at lægge sig som sidste mand. Jeg vil i de kommende dage forfølge sagen om det famøses Fadølsanlæg.

 

Print Friendly, PDF & Email

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Spam protection by WP Captcha-Free